2. bílinský polytan a Bílinská půlka

18.08.2010 14:00

Tak téměř po měsíci se "hlásím" s nějakýma novýma zprávama hlavně z dvou Bílinských tradičních závodů. Bohužel se nic nedělo, byl jsem na soustředění, a trénoval a trénoval. 2. bílinský polytan byl, jak již tradičně, na programu v úterý 10.8.2010 a bylo to tedy 4 dny po soustředění, ze kterého jsme se vrátili v pátek. A jelikož jsem šel těžký trénink ve čtvrtek, pátek i sobotu tak to byl spíše takový test. Běžela se netradiční míle(1609,32m). Na startu bylo na dice dost lidí, na poměry našeho kraje, ale většina závodníků patřila už do veteránské kategorie. Z "mladších" běžců jsem tam byl jen já, Standa Vytlačil z Mostu a Pavel Procházka ze Sokolova, který je výborný mílař a byl považován za favorita na vítězství. Hned po startu sem se držel za Vytlačilem a postupně se dostali na druhé respektive 3.místo. 1.byl podle předpokladu Procházka. Po jednom kole jsme ho ale doběhli a běželi celou dobu za ním. Až do kilometru, kde on začal zrychlovat, já jsem chtěl ten jeho nástup "zachytit" tak jsem předběhl Vytlačila a chtěl ho dohnat. Bohužel, asi po 70m mi bylo jasné, že ho nedoběhnu. Zbývalo ještě jedno kolo. Chtěl jsem si alespoň udržet vítězství v juniorech a celkovou druhou pozici. Na nějakých 200m před cílem mě ale doběhl Vytlačil a jelikož neměl tak tvrdé tréninky poslední dny jako já, měl více sil. Na poslední 100m mi utekl a já ho už nedoběhl. Doběhl jsem za 4:51,54. Čekal jsem sice lepší výkon, ale soustředění se podepsalo. Vytlačil doběhl necelý 2 vteřiny předemnou a Procházka doběhl za 4:43,74. I tak jsem ale vyhrál kategorii juniorů, takže alespoň něco.

Hned v sobotu následovala Bílinská půlka. Jak již název vybízí, hlavní tratí je 800m. Já jsem ale 800m neběžel, protože táta-trenér, chtěl abych si vyzkoušel 3000m překážek. Takzvaný "stýpl" jsem si chtěl vyzkoušet už dlouho, ale zrovna teď po soustředění atd. jsem se na něj moc necítil, navíc mi ho hodně lidí, co s ním mají zkušenosti, pořádně znechutilo. Nic méně jsem přijel odhodlaný to odběhnout. Na této trati v minulosti nestartovalo moc běžců, vždy tak 3-5 lidí. Letos to bylo jiné, na start se dostavilo 10 lidí!!! A to i velice dobří "stýpleři" v čele se Zouharem, Dědečkem a Zemjánkem!!! Kteří umí tuto trať někam k 9:15min. a jejich osobáky jsou o desítky vteřin rychlejší. Já jsem si hned na začátku "vyhlédl" Martina Česala z Litvínova, se kterým jsem chtěl běžet, protože jsem věděl, že na hladké trojce bych ho v pohodě porazil. Na startu se mimo jiné objevil i vítěz míle Procházka ze Sokolova. Hned od začátku si svoje tempo nasadili a snažili se držet 3 největší favorité-Zouhar, Zemjánek, Dědeček. Já jsem se zařadil vedle Česala a běžel jsem s ním. Překážky jsem přeskakoval "v pohodě", ale vodní příkop mi dával zabrat. Do nějakých 1500m jsem se pořád držel a pořád jsem měl dost sil. Najednou začal zrychlovat Česal a já se "bál" běžet s ním, protože každý mi říkal, že na stýplu můžou dojít síly během 5vteřin. Takže jsem ho, bohužel pro mě, nechal běžet. Poslední asi 2-3 kola jsem totiž běžel sám, ale popravdě měl jsem ještě nějaké síly. Důkazem toho je, že poslední překážky jsem skákal bez dotyku. Doběhl jsem za 11:08,68. A byl jsem zklamán. Přeci jen jsem čekal lepší výsledek. Ale zase pro příště už vím, co od stýplu můžu čekat, a bude to určitě lepší!!!!