Perštejn-Klínovec, 17,2km závod s 904m převýšením

18.07.2010 17:53

V sobotu 17.7.2010 se uskutečnil již 19.ročník běhu do vrchu a to sice Perštejn-Klínovec. Trať je dlouhá 17,2km a má převýšení 904m. S tím, že prvních 9km je pořád do prudkého kopce, potom až do 15.kilometru to je po rovině a lehce dolu, 15-16km je opět do drsného kopce a posledních 800m je brutální výběh sjezdovky! Závodu jsem se zúčastnil ze 2 důvodů prvním byl, že jsem si chtěl zkusit takový závod a druhý byl, že to pořádá můj otec i když letos poprvé ve spolupráci se Sportovním klubem městské policie v Kadani. A ti zařídili, vůbec poprvé, na třech místech po trati občerstvovací stanice. Já měl za úkol, začít hodně lehce do nějakého 5.km a pak se snažit zrychlovat, pokud to půjde. Začal jsem tedy volně, ale hned jsem si vyhlédl dobrého "peacemakera" který by mě vytáhl nahoru k 5.km. Byl jím Gabriel Revák, který je z Košic! Prý tu je na dovolené, a chctěl si to vyzkoušet(myslím že ho přešla chuť po 5.km). Nicméně mě vytáhl a od 5.km jsem začal trochu zrychlovat. Doběhl jsem na 9.km a tam jsem začal stahovat další a další. Asi 4lidi jsem předběhl. To umístění jsem držel někam k 15.km kde přišla největší možná krize. Vůbec jsem nepočítal s tím kopcem. A opět jsem tam 4-5míst ztratil. Jak jsem se blížil do cíle tak mě začalo trochu píchat v boku, a nohách se ani nebavím, jak bych také mohl po 17.km do kopce. A čekala "lahůdka" v podobě hodně prudké sjezdovky. Já jí chtěl vyběhnout, ale jak jsem jí začal vybíhat a viděl jsem, jak lidi přede mnou i za mnou jdou, a mě strašně bolely nohy tak jsem jí také vyšel. Do cíle jsem sice doběhl, ale svaly na stehnech se mi "kroutily"!!! Doběhl jsem, a hned si sedl na kapotu auta, a tam asi 3minuty jen seděl a rozdýchával. Kategorii jsem vyhrál o necelých 20minut! Bohužel, nás na konci nevyhlašovali(táta to měl připravené, ale když si kluci z SKMP Kadaň vzali do rukou pořádání, tak to táta nechal na nich, a oni juniory vůbec nevyhlásili). Mrzí mě to, i kvůli poháru, který byl nádherný. Na druhou stranu mám tričko, které jsem si vlastním potem vydřel, i když jsem si ho koupil před startem,  a to mě těší ještě více než pohár. Prý za rok určitě budou junioři tak uvidíme ...