"Tréninkový" osobák na od 10km do 14 km

21.06.2010 16:00

Po třech kilometrech v Mariánských Lázních jsem měl v tréninkovém plánu hlavně tréninky na změnu techniky. V pátek jsem měl jít 10 km lehce s tím, že lehce neznamená pomalu, ale tak, aby se mi běželo dobře. To jsem šel docela rychle(4:01/km), ale celkový čas byl 40:13, což bylo přesně 10s za mým osobákem na této trati. Ale hlavně jsem cítil rezervu, dokonce jsem i psa uhnal(na 4.km za mnou začal běžet a na 7.km už se zastavil, chudák). Doběhl jsem domu v pohodě, a spokojenej. Druhý den jsem, ale měl jít 14km stejně jako v pátek, tedy lehce. Byl jsem na chalupě v Janovicích u České Lípy a tam je vše skoro po rovině. Chtěl jsem běžet fakt lehce a hlavně si dávat pozor na tu techniku. Vyběhl jsem a nekoukal na hodinky, po 1. km( 3:57min.) si říkám, docela pohoda to udržim. Držel jsem někam do 8.km, a i trochu zrychloval. Ale pak začalo právě to mírné stoupání a já zpomalil. Sice bylo na 8.km jasné, že si dám OR na 10km, ale otázka byla kolik. Bohužel mě začaly bolet nohy do kopce, a uvědomil jsem si, že mám běžet lehce, na techniku a ne to nějak rvát. Tak jsem zpomalil. 9. a 10.km jsem šel za 4:07min. Byl to sice osobní rekord, ale trochu mě štvalo, že jsem zpomalil, ještě k tomu, když poslední 4km jsem zrychloval(3:55,3:53,3:51 a 3:59). Poslední km už byl také do kopce a úplně bolely nohy. Doběhl jsem v celkovém průměru 3:57min/km v čase 55:20min. z čímž jsem byl spokojen. Za prvé jsem to šel doopravdy lehce(i tep tomu odpovídá-166průměr, což je takovej rychlej klus), za druhé jsem nikdy takhle neběžel a za třetí jsem cítil rezervu. Takže by mě teď nesmírně zajímalo, kolik bych dal na 10km v nějakém závodě. Uvidíme.